زهرا کثیری؛ ندا ترابی فارسانی؛ سیده هما موذن جمشیدی
چکیده
علم گردشگری، علمی است پویا و باقیماندن در دنیای رقابتی گردشگری مستلزم ظهور ابتکارات و بازارهای با علایق ویژه در صنعت گردشگری و هتلداری است. مفهوم بازارهای با علایق ویژه در سالهای اخیر شکل گرفته و ...
بیشتر
علم گردشگری، علمی است پویا و باقیماندن در دنیای رقابتی گردشگری مستلزم ظهور ابتکارات و بازارهای با علایق ویژه در صنعت گردشگری و هتلداری است. مفهوم بازارهای با علایق ویژه در سالهای اخیر شکل گرفته و نقطة مقابل گردشگری انبوه است. بازارهای با علایق ویژه میان گردشگران تمایز قائل میشود و فعالیتها و خدمات را براساس گرایش، انگیزة سفر و نیاز آنها ارائه میدهد. این پژوهش بر معرفی هتلهای موضوعی متمرکز شده است و سه هدف اصلی را دنبال میکند: شناسایی هتلهای موضوعی مناسب برای سرمایهگذاری در شهر اصفهان از دیدگاه کارشناسان؛ بررسی میزان گرایش گردشگران داخلی به اقامت در هتلهای موضوعی و اولویت هتلهای موضوعی از دیدگاه گردشگران داخلی. این پژوهش در شهر اصفهان انجام گرفته و ابزار گردآوری دادهها در آن، فرم مصاحبه و پرسشنامه بوده است. روش پژوهش بهکاررفته کمیکیفی است و نتایج نشان میدهد گردشگران داخلی به اقامت در هتلهای موضوعی گرایش زیادی داشته و از دیدگاه آنها هتلهای سنتی، هتلهای صنایع دستی و هتلهای نشاندهندة دوران تاریخی شکوفایی اصفهان برای اقامت در اولویت قرار دارند.